FRI FRAGT TIL PAKKESHOP OVER 799 KR.

30 DAGES RETUR

FAQ

Har du spørgsmål? Vi har svarene! Udforsk vores spørgsmål og svar og find hurtigt den information, du har brug for.

Levering & afhentning

Hvilke leveringsmuligheder tilbyder I?

GLS Pakkeshop
Du kan få leveret til en GLS Pakkeshop, som kan være en lokal butik, et supermarked eller en kiosk, der fungerer som afhentnings- og afleveringssted for GLS-pakker. Du kan vælge pakkeshop i stedet for privatadresse, da det ofte giver længere og mere fleksible åbningstider – og det er typisk billigere at sende pakken dertil.

PostNord Pakkeshop
En PostNord Pakkeshop er et udleveringssted for PostNords pakker og ligger ofte i almindelige butikker som supermarkeder, kiosker og byggemarkeder. Pakker kan afhentes i butikkens åbningstid, så snart du har modtaget besked via SMS, e-mail eller PostNord-appen om, at pakken er klar. Du skal vise ID for at få udleveret pakken, medmindre du bruger MitID via PostNord-appen til digital validering.

GLS omdeling
GLS med omdeling leveres direkte til din adresse. Du modtager SMS/e-mail med tracking og forventet leveringsdag. Er du ikke hjemme, leveres pakken typisk til nærmeste GLS Pakkeshop eller efter dine valgte præferencer (fx FlexDeliveryService med tilladelse til at stille pakken et aftalt sted). Leveringstiden i Danmark er normalt 1–3 hverdage, men kan variere efter spidsbelastning og adresse.

PostNord omdeling
PostNord med omdeling leveres direkte til din adresse. Du modtager SMS/e-mail med tracking og forventet leveringsdag. Er du ikke hjemme, leveres pakken typisk til nærmeste PostNord-udleveringssted eller efter dine valg i PostNord-appen (FlexChange: fx ændre dag, levering uden kvittering, valg af udleveringssted). Levering sker som udgangspunkt til første tilgængelige sted ved adressen. Der kan være krav om underskrift, medmindre du har givet tilladelse til levering uden kvittering. Leveringstiden i Danmark er normalt 1–3 hverdage, men kan variere efter adresse og spidsbelastning.

DB Schenker
Vi leverer med DB Schenker til privatadresser. Når din ordre er klar, modtager du en SMS fra DB Schenker med et link, hvor du kan vælge mellem tre leveringsdage.

DB Schenker leverer til kantstenen ved fast underlag (beton, asfalt, fliser) i gadeplan. Varen bæres ikke ind i boligen. Der gælder særlige betingelser for levering til ikke-brofaste øer og for store/tunge varer.

Vigtigt: Du skal besvare SMS’en samme dag, som den modtages – ellers kan leveringen blive forsinket, da vi først kan planlægge leveringen, når du har valgt dato. Tidsvindue og yderligere beskeder kommer direkte fra DB Schenker pr. SMS.

Vigtigt: Hvis du ikke svarer på DB Schenkers SMS inden for tre dage, kan din levering ikke planlægges. Eventuelle omkostninger til lagerleje/opbevaring hos DB Schenker samt evt. genudkørsel påhviler kunden.

Levering til egen bopæl (egne chauffører)
Hos Jacobsen Plus kan du vælge levering med vores egne chauffører til din privatadresse. Vi kan både levere til kantsten og tilbyde indbæring – læs mere om fragtpriser og tilgængelige fragttyper, når du har lagt varen i kurven.

Ved aftale om leveringsdato har du mulighed for dialog med vores lager, hvor vi sammen aftaler et leveringstidspunkt. Dette foregår via e-mailkorrespondance.

Afhentning i butikken i Horsens
Vores store møbelhus ligger på Hattingvej 5 i Horsens. Her kan du kvit og frit vælge at afhente din ordre. Vælger du “Afhentning hos Jacobsen Plus i Horsens”, får du besked, når din ordre er klar til afhentning.

Har du spørgsmål så send en mail til: Kundeservice@jacobsenplus.dk eller ring ind på +45 75 64 87 22 (tast 2)

Hvor lang er leveringstiden?

Når du bestiller en vare på Jacobsenplus.dk, vil du umiddelbart efter bestilling modtage din ordrebekræftelse på mail. 

Hvis varen er på lager, vil den blive afsendt indenfor 1-3 hverdage.

Er varen ikke på lager, vil der stå 'bestillingsvare' og du vil blive kontaktet over mail med informationen om, at varen ikke er på lager.

Herefter vil du hurtigst muligt modtage en bekræftelse på estimeret hjemkomst direkte på mail.

Når varen er modtaget hos os, vil du modtage en besked angående afsendelse. Har du valgt GLS, PostNord eller DB Schenker som levering, vil du modtage trackingoplysninger på mail og SMS fra det valgte fragtselskab.

Hvis du har valgt en anden leveringsform, vil du blive kontaktet af vores logistikafdeling for at aftale nærmere. 

International Orders

If you are interested in shopping at our webshop www.jacobsenplus.dk and you live abroad, please note that we ship to all countries in the EU.

If you wish to read more about delivery outside of Denmark you can read more here or send an e-mail to kundeservice@jacobsenplus.dk

If the country you wish to have delivered to is not on the list, please send an e-mail to kundeservice@jacobsenplus.dk.  Then we can check if it possible. 

Bestillingsvarer & produktspecifikt

Kan jeg fortryde et køb af en bestillingsvare?

Ja—kontakt os hurtigst muligt på kundeservice@jacobsenplus.dk eller ring 7564 8722, så undersøger vi, om ordren kan annulleres.

Vigtigt at vide

  • Bestillingsvarer (ikke på lager, men standardvarer) kan som udgangspunkt annulleres, så længe leverandøren ikke har sendt varen.
  • Specialbestillinger/varer fremstillet efter dine specifikationer kan som udgangspunkt ikke fortrydes, når produktionen er igangsat.
  • Mulighederne afhænger af ordrestatus hos leverandøren. Eventuelle omkostninger/fee fra leverandøren kan blive fratrukket ved en annullering.

Skriv eller ring til os med dit ordrenummer—så finder vi den bedste løsning for dig.

Hvad er en bestillingsvare?

Når en vare er en bestillingsvare, betyder det, at den ikke er på vores lager. Når du har lagt din ordre, bestiller vi varen hos leverandøren. Herefter modtager vi en bekræftelse med forventet leveringstid, som vi giver dig besked om.

Er alle varer på hjemmesiden udstillet i butikkerne?

Nej. Kun udvalgte møbler – og ofte kun i enkelte varianter – er udstillet i vores fysiske butikker.

På produktets side i webshoppen kan du se, om varen er udstillet og i hvilke butikker.

Kan jeg ændre min ordre efter bestilling?

Ja. Skriv til kundeservice@jacobsenplus.dk eller ring på tlf. 7564 8722, så hjælper vi dig med at opdatere ordren, så du får det helt rigtige.

Bemærk: Hvis ordren allerede er afsendt, eller hvis der er tale om en bestillingsvare/specialbestilling, kan mulighederne for ændringer være begrænsede. Kontakt os hurtigst muligt, så finder vi den bedste løsning.

Kan jeg få stof- og farveprøver inden køb?

Er du i tvivl om hvilken læder eller stoftype du skal vælge til dit møbel? Så er vores Workstation i vores butik i Horsens stedet, hvor vi kan guide dig til den helt rigtige beslutning. Kom og se og rør de forskellige prøver og få vores sælgeres ekspertise indenfor materialevalg. Ønsker du at få tilsendt tekstilprøver, kan du kontakte os på kundeservice@jacobsenplus.dk.

Betaling

Betalingsmetoder

Vi accepterer betaling med Dankort, Visa, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard, JCB, Maestro, MobilePay og Apple Pay. Betalingen behandles via en sikker, krypteret betalingsgateway, og beløbet reserveres ved bestilling og hæves først, når din ordre afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer (slet denne sætning, hvis I gør). Skulle en betaling blive afvist, anbefaler vi at tjekke kortoplysninger, dækning og eventuelle beløbsgrænser eller prøve en alternativ betalingsmetode.

Kan jeg betale med EAN-nummer?

Vi tilbyder muligheden for elektronisk fakturering. Ønsker du at betale med EAN gennem en offentlig virksomhed, kan du blot skrive til kundeservice@jacobsenplus.dk, med oplysninger om institution, kontaktperson og EAN nummeret. Det er ikke muligt at betale med EAN her på webshoppen.

Gavekort

Online gavekort:
Du kan købe gavekort til vores webshop her. Webshop-gavekort kan kun bruges online på jacobsenplus.dk.

Hvordan fungerer webshop-gavekort?

  • Du vælger beløb, lægger gavekortet i kurven og gennemfører betalingen.
  • Gavekortet leveres på e-mail med en personlig kode, som indtastes ved betaling i webshoppen.

Fysisk gavekort:
Gavekort til vores fysiske butikker skal købes i butikken og kan kun bruges dér.

Gavekort og tilgodebeviser forældes 3 år, efter at de er udstedt. Det er muligt at få pengene tilbage på dit elektroniske gavekort.

Tilbyder I finansiering ?

Det er muligt at vælge finansiering, når du handler på Jacobsenplus.dk. 

Det koster 0 kr. i udbetaling, og løbetiden er mellem 10-60 måneder. 

Man ansøger om finansiering ved betalingssteppet i bestillingen. 

Hvis du vil læse mere om finansiering af din ordre, kan du gøre det her. 

Returnering & reklamation

Hvordan returnerer jeg en vare, jeg har købt online?

Returret:
Vi tilbyder 30 dages returret på varer købt på www.jacobsenplus.dk.

Betingelser for returnering:

  • Varen skal være ubrugt og i original emballage.
  • Som kunde betaler du selv returomkostningerne ved fortrydelse af køb.

Ansvar under transport:

  • Pakker, der går tabt på vej til os, erstattes ikke.
  • Vi kan ikke tilbagebetale (helt eller delvist), hvis varen beskadiges eller forsvinder under returtransport.

Sådan returnerer du:

  • Print returseddel og book retur af din ordre her.
  • Ønsker du afhentning i stedet for aflevering i pakkeshop, skriv til kundeservice@jacobsenplus.dk, så indhenter vi en afhentningspris.

Returnering i butik:
Som udgangspunkt kan varer købt på www.jacobsenplus.dk ikke returneres i vores fysiske butikker.

Du kan printe returseddel og booke en retur af din ordre her

Afhentning i stedet for pakkeshop:
Kan varen ikke leveres i en pakkeshop, og ønsker du afhentning, så skriv til kundeservice@jacobsenplus.dk – vi indhenter gerne en afhentningspris til dig.

Som udgangspunkt kan varer købt på www.jacobsenplus.dk ikke returneres i vores fysiske butikker. 

Hvordan reklamerer jeg over et produkt, jeg har købt?

Har du en vare, som er købt gennem www.jacobsenplus.dk, er du dækket af reklamationsretten. 

Hvis du vil indgive en reklamation på et produkt, skal du sende en mail til claims@jacobsenplus.dk 

For at vi kan oprette en sag, skal vi bruge følgende: 

  • Billeder af skaden på varen
  • Billeder af emballagen 
  • Dit ordrenummer el. telefonnummer
  • En kort beskrivelse af skaden/hvordan den er opstået. 

Når vi har modtaget ovenstående, vil du også modtage en kvittering på modtagelsen af din mail, og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe på +45 75 64 87 22 (tast 2) og så kommer du i kontakt med vores webshop. 

Hvor lang tid går der, før jeg får mine penge retur?

Når vi har modtaget din returpakke, kan der gå op til 7 hverdage, før beløbet er tilbageført til din konto.

Bemærk: Er varen værdiforringet, fratrækker vi den del af beløbet, du hæfter for.

Reklamationsret

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Jacobsen Plus efter købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Ved afhjælp af reklamationer på varer bestilt på jacobsenplus.dk, kan du sende en mail til reklamationer@jacobsenplus.dk.

Diverse

Er det muligt at betale med Scalepoint gavekort?

Det er muligt at betale med sit Scalepoint gavekort hos Jacobsen Plus. 

Har du, i forbindelse med en skadeopgørelse eller lignende, oprettet et købsbevis til Jacobsen Plus, kan du læse mere om det her. 

Det er ikke muligt at bestille over webshoppen www.jacobsenplus.dk med dit Scalepoint gavekort. 

Har du spørgsmål til igangværende sager, er du velkommen til at sende en mail til scalepoint@jacobsenplus.dk

Hvad er Pluspriser?

På Jacobsenplus.dk tilbyder vi udvalgte varer til Pluspriser. 

Plusprisen er en særlig god pris og kan derfor ikke kombineres med andre rabatter eller rabatkoder. Vores pluspriser er ikke en vejledende pris. 

Hvordan kontakter jeg butikkerne?

Udover vores webshop www.jacobsenplus.dk har vi tre butikker i henholdsvis Horsens, Århus og København. 

Butikkerne kan kontaktes på telefon +45 75 64 87 22 (tast 1)

Pleje & vedligehold

Hvordan plejer jeg mit møbel bedst?

Hos Jacobsen Plus elsker vi design og boligindretning. Vi ved, at det rigtige produkt er en investering, som hver dag bringer nydelse og glæde til vores kunder. Her har vi samlet en vifte af viden, tips og anbefalinger til, hvordan du behandler og vedligeholder de forskellige materialer, som vores produkter består af. Vi håber, at dit nye produkt følger dig resten af livet.

Bemærk: Følg altid gældende brugsanvisning og husk at fejlbehandling altid er på eget ansvar.

Har du stadig spørgsmål? Kontakt os!

Vores team står klar til at assistere dig. Kontakt os, så hjælper vi dig med at finde svar.